niedziela, 15 listopada 2009

Tofu Gong Bao



No może nie do końca gong bao, ale coś w ten deseń. Robiłam raczej na wyczucie bo za pierwszym razem wypróbowałam sos według przepisu i był okropny.
To mój pierwszy "chiński" wyczyn, zależało mi na tej specyficznej konsystencji i sama nie wiem jakim cudem, ale się udało.

2 kostki twardego tofu (jedno naturalne i jedno wędzone)
1 czerwona papryka
1 zielona papryka, obie pokrojone w cienkie paski
8 pieczarek w plasterkach
2 duże cebule pokrojone w cienkie piórka
2 duże garście orzeszków ziemnych (najlepiej niesolonych)
2 łyżki mąki kukurydzianej
3 łyżki ciemnego sosu sojowego
2 łyżki jasnego sosu sojowego (plus dwie do marynowania tofu)
2 łyżki octu ryżowego
2 łyżki oleju sezamowego
1 łyżka brązowego drobnego cukru
korzeń imbiru (wielkości kciuka)
3 ząbki czosnku
olej do smażenia

Tofu pokroić w plastry ok. 1 cm grubości. Naturalne tofu wrzucić do pojemnika, dodać utarty imbir i przeciśnięty przez praskę czosnek, zalać sosem sojowym, zamieszać i schować do lodówki na ok. 2 godziny.
Mąke nasypać do miseczki, powoli wlewać sos sojowy, cały czas mieszając aż powstanie gęsta, jednolita masa, dodać olej, ocet i cukier, dokładnie wymieszać i schować do lodówki.
Olej (ok 2 cm wysokości) rozgrzać na patelni i wrzucić naturalne i wędzone tofu, smażyć kilka minut i odsączyć na ręczniku papierowym.
Z patelni odlać olej (można odrobinę zostawić) wrzucić cebulę, kiedy zacznie się szklić dodać paprykę i pieczarki.
Dolać sos i wszystko dokładnie wymieszać. Wrzucić odsączone tofu i dusić wszystko kilka minut. Jarzyny muszą być lekko chrupiące, ale nie surowe.
Orzechy podprażyć na suchej patelni aż zaczną się rumienić i dodać do tofu.
Podawać z ryżem.

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie a z opisu widać, że pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłem, ale na mieście mówią, że jest bycze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smakowicie. Uwielbiam takie dania. Zwłaszcza z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi sie podoba! Szczegolnie teraz jesienia coraz czesciej mam ochote na tego typu dania. I nadal szukam smakowitych pomyslow na tofu ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń