poniedziałek, 7 września 2009

tarteletki z cukinią


W końcu kupiłam foremki na tarteletki. Wczoraj też pierwszy raz użyłam w kuchni mięsa (Ł. miał w środku łososia wędzonego, ale tylko i wyłącznie z tej okazji, że gotowałam łososia dla Melona. Ł. skorzystał i ponoć smakowało)
Ale raczej nie będe tego powtarzać. Jeśli chodzi o moje tarteletki to były dobre gdyby nie jedna rzecz. Dodałam do masy żółtko i to był ogromny błąd. W smaku czułam tylko jajko i nie byłam w stanie tego przełknąć. Jeśli ktoś lubi jajka to polecam dodać do śmietany i sera bo dzięki temu jest dobra konsystencja, ale w przepisie jajka nie uwzględniam. Przepis na cztery tarteletki o średnicy ok 12cm



150g mąki + 1łyżka mąki kukurydzianej
80g masła
sól, pieprz
2 łyżki lodowatej wody

200g śmietany
200g fety
2 małe cukinie
2 łyżki kaparów
4 pomidorki koktajlowe
kilka gałązek tymianku
sól, pieprz
oliwa

Przygotować kruche ciasto i schować do lodówki na ok 30 min.
Cukinie pokroić w skośne plastry, pokropić oliwą, posypać solą i pieprzem, zgrillować. W czasie gdy cukinia będzie w piekarniku, do miski wlać śmietanę, wkruszyć fetę, dodać kapary, drobno posiekane pomidorki, poszarpany tymianek, doprawić i dokładnie wymieszać.
Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować i podzielić na 4 części. Wyłożyć ciastem foremki wysmarowane wcześniej oliwa. podziurkować widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut.
Po 15 minutach wyjąć, na dnie ułożyć zgrillowane plastry cukini, wylać masę serową, a na nią położyć resztę cukini,pokruszyć odrobinę fety i posypać kilkoma kaparami.
Piec ok 20 - 25 minut.

5 komentarzy:

  1. podobają mi sie Twoje tartaletki
    lubię jajka(:

    gdzie kupiłaś takie ładne foremki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi smacznie. Ale dla mnie tez bez jajka poprosze :) Nie przepadam za tartami, ktore zalewa sie mieszanka smietany wymieszanej z jajkami :))

    No wlasnie, gdzie kupilas takie ladne foremki? :))

    OdpowiedzUsuń
  3. majka - ja jak się okazuje też nie. Do tej pory nigdy takiej masy nie robiłam, ale postanowiłam spróbować. Błąd.
    Foremki kupiłam w ikei:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe! Uwielbiam takie smaki.

    OdpowiedzUsuń