czwartek, 6 sierpnia 2009

focaccia



Przepis znalazłam na blogu mybestfood i jest naprawde godny polecenia. W oryginalnym przepisie była semolina, ja użyłam tylko mąki pszennej, ale następnym razem wypróbuje z semoliną. Poza tym oryginał był, przynajmniej początkowo, przygotowywany w maszynie do chleba, której ja narazie nie posiadam (ale już już niedługo będe miała!). Focaccia jest pyszna, idealna na kanapki, ma mało tłuszczu i koniecznie musicie jej spróbować. Choćby u mnie.

500 g mąki pszennej
15 g świeżych drożdży, lub 1 torebka drożdży granulowanych
200 ml ciepłej wody
100 ml ciepłego mleka
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli

8 pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół
zielone oliwki
oregano
sól
oliwa

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z cukrem. Wszystkie składniki wymieszać w misce i wyrobić gładkie ciasto. Odstawić na 30 minut przykryte ściereczką.
Odgazować (uderzając pięścią) i ugniatać jeszcze chwilę.
Rozwałkować lekko ciasto i ułożyć na wysmarowanej oliwą blasze do pieczenia i palcem zrobić dołki w cieście.
Wstawić blachę na 10 min. do nagrzanego do 50°C i wyłączonego piekarnika.
Wyciągnąć, wcisnąć pomidorki i oliwki, posypać oregano i solą, polać oliwą, po czym znów włożyć na 10 min. do ciepłego, wyłączonego piekarnika.
Wyjąć blachę, przykryć ściereczką. Piekarnik rozgrzać do 200°C i piec focaccie ok 20 minut. Po upieczeniu położyć ciasto na kratce żeby odparowało.

Do środka powędrował camembert i dużo rukoli, ale można jeść ze wszystkim co się akurat ma, lub samą


No i powiedzcie mi po co kupować chleb jak można sobie samemu zrobić takie pyszności? A jak już dostane od Cioci maszyne to w ogóle piekarnie będą musiały o mnie zapomnieć

1 komentarz:

  1. Swietnie! Swietnie! A jak ja przychodze to zamawiane jedzenie niewiadomoskad! No po prostu swietnie!

    OdpowiedzUsuń