niedziela, 5 lipca 2009

Paprykowy cud nad Wisłą



Paprykę lubiłam zawsze, ale nigdy nie zwracałam na nią szczególnej uwagi. Pierwszy raz naprawdę się w niej zakochałam kiedy Justyna opiekła ją na palniku i zrobiła pyszną zupę. Od tej pory opiekam paprykę regularnie, ale nie na palniku lecz w piekarniku odkąd raz przypalana palnikiem piszczała tak przeraźliwie, że uznałam, że napewno ma duszę. I ma.
Pomysł z bloga mybestfood, na zimny sos do makaronu bardzo mi pasuje, a jeszcze bardziej pomysł na posiadanie zawsze w domu słoika z domową opiekaną papryka w oliwie i czosnku.
Sprawa jest banalna. Wystarczy przepołowione papryki spłaszczyć, włożyć do piekarnika na grilla i czekać aż skórka zrobi się czarna. Przełożyć do woreczka, a gdy wystygnie ściągnąć skórę. Przełożyć do słoika, zalać oliwą, wrzucić czosnek i po wszystkim.
Nie wiem ile może w tym słoiku leżeć bo u mnie znika już następnego dnia.
Można z niej zrobić masę rzeczy. Zmiksować z dowolną ilością fety i polać makaron lub stosować jako dip, zmiksować z bulionem i mieć pyszną zupę paprykową, wymieszać z innymi jarzynami jako sałatkę. Co komu przyjdzie do głowy.
Ja dziś wypróbowałam lekko rozbudowaną wersje sosu i po zmiksowaniu z fetą dodałam grillowane cukinie, czosnek i cebulę.

200g makaronu np. penne
4 czerwone papryki ze słoika
60g fety (może być więcej lub mniej wg uznania)
4 ząbki czosnku
1 cukinia
1 cebula
zioła prowansalskie
kilka rozdrobnionych orzechów włoskich
parmezan do posypania


Pokrojoną cukinie, cebulę i czosnek wrzucić do zamykanego pojemnika, polać łyżką oliwy, posypać przyprawami, zamknąc pojemnik i zamieszać. Wysypać jarzyny na blachę i grillować jakiś czas, ale tak by nie zrobiły się zbyt miękkie. Makaron ugotować al dente, papryke zmiksować z fetą i dodać cukinię itd. Polać makaron, posypać orzechami i parmezanem. Wszystko robi się w ok 15 min.

A tu zdjęcia bawiącego sie w wodzie Melonka co jest o tyle niesamowite, że Melon nienawidzi wody i nigdy się do niej nie zbliża, a nawet potrafi się na mnie śmiertelnie obrazić za wrzucenie do wody.
Do czego to kobiety mogą doprowadzić mężczyzne...szczególnie 4 miesięczne kobiety 13 letniego mężczyzne:D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz