wtorek, 14 lipca 2009

Makaron soba


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Lato w kuchni" i jest idealnym obiadem na taki dzień jak dziś, kiedy temperatura przekraczała 30 stopni i próżno było szukać miejsca w którym dałoby się oddychać. Zimny i orzeźwiający, zjadłam więcej niż się spodziewałam bo jak wiadomo w upale nie je się zbyt przyjemnie. Od siebie dodałam cieniutko pokrojonego ogórka oraz zwiększyłam ilość sosu sojowego. Według oryginalnego przepisu w smaku sosu dominował miód, któwy nie jest moim ulubionym składnikiem. Proporcje podaje zmienione, ale wystarczy odjąć łyżeczke sosu sojowego i będzie jak w oryginale













250g makaronu gryczanego soba
75g ziaren sezamowych
1 średni ogórek
3 dymki
2 łyżeczki octu ryżowego
6 łyżeczek sosu sojowego (dałam trzy łyżeczki japońskiego i trzy chińskiego)
2 łyżeczki oleju sezamowego
2 łyżeczki miodu
szczypta soli












Makaron wrzucić do lekko osolonego wrzątku i gotować 5 minut. Odcedzić i przelewać zimną wodą, aż makaron zupełnie wystygnie.
Sezam podprażyć na suchej patelni, aż lekko się zrumieni
W miseczce wymieszać ocet, sos sojowy, olej i miód.
Dymkę drobno posiekać, ogórka obrać i skórkę posiekać w bardzo cienkie długie paseczki.
Makaron wymieszać dokładnie z sosem i jarzynami, dodać sezam i jeszcze raz wymieszać.
Odstawić do lodówki na ok 30 minut, żeby się "przegryzło"
Jeść oczywiście pałeczkami, bezczelnie i niekulturalnie wsysając makaron;)




A tu znowu Melonek. To wkońcu najwdzięczniejszy obiekt do fotografowania w tym domu

1 komentarz:

  1. A ja nigdy nie miałam na niego pomysłu. Muszę to koniecznie wypróbowac!

    OdpowiedzUsuń