poniedziałek, 20 lipca 2009

Jagodzianki



Z bloga white plate. Wybrałam przepis na jagodzianki z kruszonką z trzech dostępnych na tym blogu. Padło na ten bo miał najmniej masła. Ciasto wychodzi bardzo puszyste i mięciutkie, a masło rozpuszczone w mleku z wanilią pachnie zabójczo. Mimo, że nie przepadam za masłem i jego zapachem. Aha...ja zrobiłam bez kruszonki.

250ml mleka
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 jajko
450g mąki (może być potrzebne troszke więcej)
1/2 łyżeczki soli
40g drobnego cukru
40g masła
20g świeżych drożdży

250g jagód
3 łyżki cukru
cukier waniliowy
1 łyżka tartej bułki

Dodatkowo 2 łyżki mleka i łyżka cukru do posypania

W garnuszku połączyć masło, mleko i wanilie, gotować aż masło się rozpuści i ostudzić.
Drożdże rozetrzeć z łyżeczką cukru i łyżką mleka.
Wymieszać w misce mąkę, sól i cukier, dodać masło z mlekiem, drożdże i jajko.
Zagnieść gładkie ciasto i przykryte ściereczką odstawić na godzinę.
W tym czasie wymieszać jagody z cukrem, cukrem waniliowym i bułką tartą.
Wyrośnięte ciasto podzielić na 10 kulek, z każdej uformować placuszek, nałożyć nadzienie, skleić dokladnie i obtoczyć w dłoniach formując kulę.
Posmarować gotowe jagodzianki mlekiem i posypać odrobiną cukru waniliowego lub zwykłego
Piec 20 minut w piekarniku nagrzanym na 180 stopni (przy termoobiegu)

Jagodzianki wychodzą nie bardzo słodkie, ale jak dla mnie jest to zaleta, Jeśli ktoś woli do nadzienia może nasypać więcej cukru.

1 komentarz:

  1. jagodzianki jagodziankami ale ja czekam na zupe z żółtej cukinii!

    OdpowiedzUsuń